17

سنندج

 
116

سقز

 
16

قروه

 
34

بیجار

 
14

دهگلان

 
7

مریوان

 
5

سروآباد

 
1

بانه

 
23

کامیاران

 
19

دیواندره

 
شهرستان ها   

نمایش وبلاگهای بیجار نمایش وبلاگهای قروه نمایش وبلاگهای دهگلان نمایش وبلاگهای کامیاران نمایش وبلاگهای سنندج نمایش وبلاگهای سروآباد نمایش وبلاگهای مریوان نمایش وبلاگهای دیواندره نمایش وبلاگهای بانه نمایش وبلاگهای سقز
   نظرسنجی
به نظر شمااولویت اقتصادی ایران بعد از اجرای توافق کدام است؟
 

ورود سرمایه گذاری خارجی : (21 رای)

15.7%

عمل در چهارچوب اقتصاد مقاومتی : (98 رای)

73.1%

کوچک سازی دولت و تقویت بخش خصوصی : (15 رای)

11.2%
   عضویت در خبرنامه
نام :
عضویت
Loading

 


   گفتگو با وبلاگ نویسان

    ماموریتی برای تولید کننده های ارابه های مرگ

گروه : اقتصادی | ارسالی از : کردستان وبچهارشنبه 20 آبان 1394 | بازدید ها : 1136 | کد مطلب : 3192
Post Image

متاسفانه پیدا میشود ارگان ها و سازمان های درکشورمان کار خودشان را به نحو احسن و با بهترین کیفیت انجام نمیدهند معلمی که به بدترین شیوه ممکن تدریس میکنه ، کارکنان شهرداریها و ادارات آب و برق و گاز و پزشکان و … ودرنهایت صنعت خودرو...شرکت سایپا در سه یا چهار سال گذشته با بحران شدید مالی روبه‌رو بوده و در همه زمینه‌ها این بحران باعث عقب افتادگی شرکت شده است. بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته شد که شرکت بازیابی شود و این موضوع در حالی است که شرکت به شدت با محدودیت‌های مالی درگیر شده و در واقع برای بحث هزینه با مشکل جدی روبه‌رو است.

به نقل از وبلاگ زیر ذره بین:

ایران خودرو و سایپا و تمامی صنایع بزرگ و حتی کوچکی که وجود دارند با تمامی ضعفها و ناکارامدیها سرمایه های ملی هستند که گاه و بیگاه در اختیار مدیران ناکارامد گذارده میشوند و گاهی هم که حتی مدیرانی قوی عهده دار این صندلی بی وفا میشوند لیکن مسائل جانبی و خارج از سیستم تحت مدیریت آنها بحدی زیاد و تاثیر گذار هستند که شیرازه کار از دست مدیر خارج میشود.

یک شرکت خودرو سازی که همه جانبه مورد حمایت دولت هست،توی مملکتی با بازار اینچنین انحصاری که رقیبی توی قسمتی از بازار که خودروسازهای داخلی فعالیت میکنند نیست،توش 3000 ماشین در عرض چند ساعت پیش فروش میشه و مشتری ماشینشو با تاخیر چندین ماهه تحویل میگیره(البته اگر اون ماشین که ثبت نام کرد و رو تحویل بدن و مجبور به تغییر قرار داد نشه) دچار ورشکستگی بشه واقعا شبیه به معجزه میمونه و باید مدال افتخار به مدیران این مجموعه بدهند که از پس چنین ماموریت غیر ممکنی بر اومدن!!!

از هیچ صنعتی تو ایران مثل خودرو سازی حمایت نشده لیکن تنها خروجی آن گستاخ شدن تولید کننده های اون شرکت بوده و بس … بنا به گفته خودشون در صورت رفع تحریم ها سهم خودرو سازها در تولید ناخالص ملی تنها 4% خواهد بود(که این 4% هم در بهترین حالت است یعنی اگر همه چیز عالی پیش بره!) جالبه که سهم صنعت در تولید ناخالص ملی ایران حدود 20% هست(که طبیعتا نفت جزء این بخش نیست) امروز صنعت خودرو سازی ما با این همه حمایت تنها 2 تا 3 درصد در گسترش اقتصاد ما تاثیر داشته و مابقی صنعت ایران به لطف گمرک های همیشه باز و فشار جنس های بنجل چینی حدود 17 الی 18 درصد
 
مشکل ما در این است که فکر میکنیم با داشتن یک برند مثل سمند؛خودرو ساز میشویم, ولی واقعیت این هست بدلیل کیفیت پایین محصولات که منتج به حیف و میل اموال و کشته شدن مردم بی گناه در جاده ها آنهم صرفا به خاطر امنیت بد ماشین می باشد میشود؛ از دیگر ویژگی های این بخش از پروسه تولید ملی میتوان به مصرف بی رویه بنزین- آلودگی شهرها-بیماریهای تنفسی و قلبی و هزار تا هزینه سربار دیگه اشاره کرد و  بهانه دو خودرو ساز ملی هم این است که انها با این کار اشتغال ایجاد کرده اند .

اما چرا مردم باید از خودروسازی حمایت کنند که خودروی بی کیفیت و گران تحویل مردم می دهد ؟فراموش نمی کنیم که مشکل این بخش از صنعت ضعف مدیریت است نه خود صنعت خودروسازی که یک سرمایه و گنجینه ارزشمند ملی است ،لیکن تا کی باید تقاص بی لیاقتی مدیران رو ما مردم بدیم ،ما به هر دری میزنیم تا یه پولی پس انداز کنیم تا شاید بعد از چند سال یه پراید بخریم ،بعد اونا برای عشق و حال میرن جزایر هاوایی!!،این همه هدر رفت سرمایه ،این همه کشته توی تصادفات ، این همه ضرر که خودشون دارن میگن ،خب آقاجان پولی که قراره تو این صنعت خرج بشه برن یه جای دیگه خرج کنند.

شرکت بزرگ خودروسازی سایپا  در این مدت دست به اعمالی زده است که جدا ازمشتریان که جای خود دارند؛ کارشناسان و دلسوزان بیرونی، کارکنان و کارشناسان این شرکت نیز به ستوه آمده اند؛دوماه پیش  جهت تسویه خرید یک پراید وانتی (زودتر از موعد چک ها یکی برای 18 آبان ماه ودیگری 18 بهمن ماه94)به نمایدگی سایپا مراجعه نمودم و قرار شد که نمایندگی پس از واریز نمودن دو چک باقی مانده توسط خریدار یک هفته بعدش چک ها رو از شرکت درخواست و تحویل بنده بده ودو هفته بعدش سند اصلی بیاد که از آنجائیکه این شرکت وکارمندانش خیلی خوش قول هم هستند یک ونیم ماه گذشت ونه خبری  از چک ها آمد ونه از سند ماشین خبری شد؛ تا اینکه  20 آبان من یک چک دیگری داشتم که پولش رو زودتر از موعد به حساب واریز کردم که  حامل چک به پولش برسه ولی اصولا برخی اوقات بدلیل اهمال برخی آدما کار اونجوری که باید پیش بره نمیره و قضیه اینگونه پیش رفت که حامل چک ساعت ده زنگ زدو گفتتند که  موجودی حساب کمتر از مبلغ چک هستش که بسیار تعجب کردم چرا که من چکی همزمان یا قبل این تاریخ نداشتم ؛الا یک چک 18آبان که برای شرکت  رایان سایپا بود وتسویه کرده بودم لیکن با مراجعه به بانک عامل وروئیت صورت حساب متوجه شدم که در یک اقدام غیر فرهنگی  وناجوانمردانه چکی را که قبلا تسویه  شده را دوباره به بانک بردندو از حساب برداشت کردند ودر نتیجه اون روز من با تماس های مکرری که با نمایندگی شهر خودمون وتهران داشتم به هیچ پاسخ توجیه کننده  وقانع کننده ای نرسیدم و اون بنده خدائی هم  که قرار بود پول رو به دردی بزنه تا درمون بشه نیز به پولش نرسید.و معلوم نیست من کی به پول خودم میرسم الله اعلم.

من در تعجبم چرا حضرات ریشه یابی نمی کنند در طول پانزده سال اخیر چه بر سر این شرکت آمده است.چرا عارضه یابی نمیشود؟ چه اتفاقی میفتد که مدیران هر از چند گاهی برکنار میشوند چرا سوء مدیریت ها ریشه یابی نمی شود؟کسانی که حق الناس را  پایمال کرده اند چرا محاکمه نمی شوند؟ چرا دادگاه و زندان فقط برای مردم عادی و یا خرده پاهاست؟ این است عدالت امام علی (ع) که این همه سنگش را به سینه می زنیم؟چرا کارمندان این شرکت پاسخگوی مشکلات بوجود آمده از سوی خودشان؛ به مشتریان نیستند؟

حرف آخر:مسئولین امر متوجه واگاه باشند که بی تدبیری همراه با  تصمیمات غیر مهندسی و غیر مدیریتی وغیر مسئولانه خودشان باعث شد تا کمپین  "خودرو صفر نخرید" در کشور ایجاد بشه ( یک ائتلاف مردمی که در راستای عدم خرید خودروهای با قیمت سرسام آور در عین کیفیت و ایمنی بسیار پایین وهمچنین تحویل طولانی مدت خودرو و خدمات پس از فروش ضعیف بوجود آمد)ومشاهده گردید که این پویش جمعی بی اثر نبوده وتا حدودی باعث تغییر  وتحولی در سازو کارها شد وهمچنین ثابت کرد که  با تعدیل برخی موضع گیری ها و نفی مطلق انگاری می تواند به عنوان نمونه ای از توانایی های جامعه مدنی و شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.پس بهتر است کارمندان این بخش نسبت به برقراری وجدان کاری بالا و صداقت بیشتردر عرصه کار ؛نسبت به تولید محصول با کیفیت وشایسته ایرانی و پاسخگوئی متعهدانه به مشتریان اقدام لازم را مبذول نمایند.

اشتراک گذاری این مطلب :

نظرات :

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردستان وب نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
ایمیل *
نظر

کد امنیتی
 
   

   مـطالـب

   حمایت از ما
کردستان وب
   تبلیغات

ADS

ADS

ADS

   آمار بازدیدکنندگان