17

سنندج

 
116

سقز

 
16

قروه

 
34

بیجار

 
14

دهگلان

 
7

مریوان

 
5

سروآباد

 
1

بانه

 
23

کامیاران

 
19

دیواندره

 
شهرستان ها   

نمایش وبلاگهای بیجار نمایش وبلاگهای قروه نمایش وبلاگهای دهگلان نمایش وبلاگهای کامیاران نمایش وبلاگهای سنندج نمایش وبلاگهای سروآباد نمایش وبلاگهای مریوان نمایش وبلاگهای دیواندره نمایش وبلاگهای بانه نمایش وبلاگهای سقز
   نظرسنجی
به نظر شمااولویت اقتصادی ایران بعد از اجرای توافق کدام است؟
 

ورود سرمایه گذاری خارجی : (21 رای)

15.7%

عمل در چهارچوب اقتصاد مقاومتی : (98 رای)

73.1%

کوچک سازی دولت و تقویت بخش خصوصی : (15 رای)

11.2%
   عضویت در خبرنامه
نام :
عضویت
Loading

 


   گفتگو با وبلاگ نویسان

    نکاتی در مورد خواب

گروه : علمی | ارسالی از : دیواندره بلاگچهارشنبه 6 خرداد 1394 | بازدید ها : 1634 | کد مطلب : 2918
Post Image

خواب یکی از نیاز های اساسی بدن است که باید توجه زیادی به آن کرد.در این مطب نکاتی در مورد یک خواب خوب را به شما معرفی می کنیم...

به نقل از وبلاگ دیواندره بلاگ:

خواب مانند بیداری بخش مهمی از زندگی است.یک سوم زندگی را خواب تشکیل میدهد و کیفیت دو سوم دیگر یعنی بیداری به خواب بستگی دارد.متاسفانه در کشور ما اهمیت چندانی برای خواب قائل نیستند و اطلاعات کمی در این باره دارند.موارد زیر به خوب خوابیدن شما کمک میکند.اگر میخواهید خواب خوبی داشته باشید به موارد زیر توجه کنید:

1-از خواب میان روزی(خواب بعدازظهر) طولانی پر هیز کنید.اگر در هنگام روز و بعداظهر خوابتان آمد،سعی کنید زیاد نخوابید.اگر خواب میان روزی تان به بیش یک ساعت برسد موجب اختلال در خواب میشود و به خواب عمیق تبدیل میگردد.این باعث میشود که شب خوابتان نبرد و صیح نیز دیر بیدار شوید.

2-شب ها دیر نخوابید.اگر شب ها دیر بخوابید در عوض صبح دیر بیدار میشود.اگر شغلتان بگونه ای است که باید صبح زود بیدار شوید،بهتر است که شب ها زود تر بخوابید تا نیاز خواب بدن شما تأمین شود.در صورتی که دیر بخوابید و صبح زود بیدار شوید،هنگام روز خوابتان می آید.

3-برای خوب خود ارزش قائل شوید.هوشیاری،فعالیت و شادابی روزانه خود را مدیون خواب خود هستید.باید برای خواب خود ارزش قائل شوید و در باره آن اطلاعاتی کسب کنید.

4-در صورتی که شما،صبح ها دیر بیدار میشوید و میخواهید که زودتر بیدار شوید باید حتماً شب ها زود بخوابید.ضمناً اگر ساعت زنگ دار  دارید باید آنرا دور ازدسترس خود قرار دهید.اگر برای لحظه ای بیدار شدید دوباره نخوابید.مثلا با خود نگویید 5 دقیقه دیگر میخوابم.باید بدانید که این 5 دقیقه ها تا ساعت ها ادامه پیدا میکند.اگر صبح زود بیدار شدید حتماًپرده ها را کنار بزنید و لامپ ها را روشن کنید.ساعت بیولوژیک بدن به روشنایی حساس است و این کار باعث میشود که شما زود تر هوشیاری خود را بدست آورید.

5-با لباس مناسب به رختخواب بروید.لباس خواب در یک خواب خوب مؤثر است.لباس خواب باید نرم و آرام بخش باشد.لباس تنگ و یا پوشیدن لباس های زیاد،ضد خواب است.در ضمن ارتفاع بالش از سطح زمین نیز باید 10 تا 15 سانتی متر باشد.

6-به پهلو راست بخوابید.هرگز به پهلو چپ و یا روی شکم نخوابید.اینکار باعث فشار به قلب میشود.اگر عادت دارید که به پهلو چپ بخوابید،باید یک توپ کوچک در جیبتان بگذارید و یا اگر روی شکم میخوابید باید یک پارچه را دور شکم خود گره بزنید و قسمت گره خورده آن را روی شکم بگذارید تا از کار خود تجدید نظر کنید!

7-با شکم و مثانه خالی به رختخواب بروید.حتماً قبل از خواب به دستشویی بروید و قبل از خواب چیزسنگینی نخورید.

8-از رختخوابتان فقط برای خوابیدن استفاده کنید نه برای کتاب خواندن و یا تماشای تلویزیون...

9-گرسنگی مانع خواب میشود.اگر هنگام خوابیدن گرسنه تان شد با خوردن یک غذای سبک به خواب خود ادامه دهید.

10-هر کدام از ما به خواب نیاز داریم.طول و زمان خواب به سن و وراثت و... بستگی دارد.کودکان به 16تا18ساعت خواب،افراد 14 تا 23 ساله مانند دانش آموزان و دانشجویان به 6تا9 ساعت خواب نیاز دارند.افراد مسن به خواب کمتری نیاز دارند.

کتاب"وقتی همه خوابند"-با تغییر و تصرف

گرد آوری و تغییر:محمد آرام مرادیان

اشتراک گذاری این مطلب :

نظرات :

هیچ نظری ثبت نشده است!

کردستان وب نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

نام *
ایمیل *
نظر

کد امنیتی
 
   

   مـطالـب

   حمایت از ما
کردستان وب
   تبلیغات

ADS

ADS

ADS

   آمار بازدیدکنندگان